Wij zijn op zoek naar een:
Coördinator Activiteiten & Vrijwilligers (20u)
Vind jij net als ons dat iedereen erbij hoort en mee mag doen? Wil jij je ervoor inzetten dat mensen met een beperking (of bijzondere uitdaging) bij De Klup betekenisvolle activiteiten kunnen doen? Krijg jij energie en voldoening van het werken met vrijwilligers? Dan ben jij misschien wel de coördinator die wij zoeken!
Erbij horen is het allerbelangrijkste voor ieder mens. Voor sommige mensen is dat helemaal niet vanzelfsprekend. Daarom willen we bij De Klup ervoor zorgen dat iedereen mee mag doen. Bij De Klup mag je zijn wie je bent en dit ook laten zien. Wij organiseren al meer dan 50 jaar betekenisvolle dag- en avondactiviteiten voor mensen met een beperking (of bijzondere uitdaging) in de gemeente Almelo en omstreken. Daarbij denken wij in wat wél kan. Niet alleen bij onze deelnemers maar bij alles wat wij doen. Dankzij de inzet van ruim 400 vrijwilligers kunnen wij wekelijks meer dan 50 activiteiten aanbieden, zoals bowlen, zwemmen, toneel en koken.
Wat worden jouw werkzaamheden?
Samen met enthousiaste, betrokken en ervaren collega’s zorg je ervoor dat mensen mee kunnen blijven doen en elkaar ontmoeten en plezier beleven. Jij hebt net als jouw collega’s jouw eigen takenpakket. Verschillende activiteiten, waaronder diverse zwemactiviteiten en bowlen, vallen onder jouw verantwoordelijkheid. Daarnaast kun je worden gevraagd om nieuwe activiteiten of projecten op te zetten, en heb je de ruimte om nieuwe activiteiten of projecten te ontwikkelen.
Als coördinator is jouw belangrijkste taak ervoor te zorgen dat de vrijwilligers die de activiteiten begeleiden, hun werk kunnen doen. Jij bent regelmatig in contact met vrijwilligers en wanneer nodig ben jij aanwezig bij de activiteiten. Belangrijk is dat jij de vrijwilligers faciliteert en het grootste deel van de administratieve zaken regelt, zodat zij de activiteiten kunnen begeleiden. Je bent ook verantwoordelijk voor een goede samenwerking tussen de vrijwilligers.
Je bent aanspreekpunt voor de deelnemers aan jouw activiteiten, en hun ouders, verzorgers en begeleiders. Zij kunnen bij jou terecht voor vragen over de activiteiten, aan- of afmeldingen, regelzaken en wanneer zij zaken hebben waarvoor ze niet bij de vrijwilliger terecht kunnen.
Als coördinator heb jij ten slotte oog voor de context waarin jouw activiteiten plaatsvinden. Dit houdt onder andere in dat je inzicht hebt in de kosten en baten van jouw activiteiten, dat je op de hoogte bent van ontwikkelingen binnen de gemeenten waar jouw activiteiten plaatsvinden en dat je jouw activiteiten kan plaatsen binnen landelijke en lokale beleidslijnen/-ontwikkelingen.
Wat vragen wij van jou?
Je hebt minimaal een HBO diploma; Bijvoorbeeld Social Work, Maatschappelijk Werk of SPH.
En verder:
• Je bent verantwoordelijk en flexibel;
• Je denkt vooruit en neemt initiatief;
• Je denkt zowel zakelijk als empathisch;
• Je bent communicatief en digitaal vaardig;
• Je bent in het bezit van rijbewijs B en een auto;
• Je werkt 2 avonden doordeweeks.
Wat bieden wij?
Wij bieden een fijne en informele werkomgeving, waar wij werken met korte lijnen en veel zelfstandigheid. Er is ruimte om jouw ideeën voor nieuwe projecten of activiteiten vorm te geven en verder te ontwikkelen.
Inschaling is conform de CAO Sociaal Werk. Deze CAO biedt je o.a. een Individueel Keuzebudget (IKB) en Loopbaanbudget (LBB). De functie is ingedeeld in schaal 8 van deze CAO. Inschaling is afhankelijk van jouw kennis, opleiding en ervaring.
Meer informatie over de stichting is te vinden op www.deklup.nl en ook op Facebook zijn wij actief www.facebook.com/dekluptwente.
Het gaat in eerste instantie om een contract voor bepaalde tijd, voor de duur van 1 jaar, met mogelijk verlenging.
Informatie
Voor vragen over deze functie kun je contact opnemen met Alina Fazal op nummer 06 – 18 19 41 03. Heb je interesse in deze functie, stuur dan je motivatie en cv voor 3 maart 2024 naar hrm@deklup.nl. De gesprekken zullen worden gepland in week 11, op onze hoofdlocatie Meester Siebelinkhuis, Berlagelaan 2, te Almelo.